اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﻫﺎي ﺷﺮﮐﺖ خطوط لوله و مخابرات نفت ايران در ﺣﻮزه دوﻟﺖ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ
ﺣﻮزه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و راﻫﺒﺮي:
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -1 ﺑﺮرﺳﯽ و ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ و ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ درون ﺷﺮﮐﺖ، ارﺗﻘﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﺑﻬﺮه وري، ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ارﺗﺒﺎﻃﯽ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت
داﺧﻠﯽ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﻮارد زﯾﺮ:
· ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﮐﻠﯿﺪي ﺷﺮﮐﺖ و اوﻟﻮﯾﺖﺑﻨﺪي آﻧﻬﺎ ﺑﺮاي ﺑﻬﺒﻮد
· اﺳﺘﻘﺮار روﯾﮑﺮدﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ Sigma Six ﯾﺎSigma Six Lean
· ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻫﻤﮑﺎري و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﯿﻦ واﺣﺪﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﺮﮐﺖ
· اﯾﺠﺎد ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺑﻬﺒﻮد ﻣﺴﺘﻤﺮ
ﺧﺪﻣﺎت ﺷﺮﮐﺖ خطوط لوله و مخابرات نفت ايران ﺑﻪ ﺷﻬﺮوﻧﺪان، ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎ و ﺳﺎﯾﺮ دﺳﺘﮕﺎه
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -2 ارﺗﻘﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﺑﻬﺮه وري ﻫﺎي اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﻮارد زﯾﺮ:
ﻃﺮاﺣﯽ و ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺟﺪﯾﺪ و ﻧﻮآوراﻧﻪ
ﺗﺴﻬﯿﻞ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺮاي ﺷﻬﺮوﻧﺪان و ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎ
ارﺗﻘﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﮐﺎراﯾﯽ ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﻣﻮﺟﻮد در ﺷﺮﮐﺖ
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -3 اﺳﺘﻘﺮار ﭼﺎرﭼﻮب ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت وارﺗﺒﺎﻃﺎت (ITIL(
ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ، آﻣﻮزش و ﻓﺮﻫﻨﮕﺴﺎزي:
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -4 ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺣﻮزه دوﻟﺖ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻄﺢ آﮔﺎﻫﯽ و داﻧﺶ ﻓﻨﯽ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﻓﻨﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺪﯾﺮان
ﺑﺎ ﺑﺮﮔﺰاري دوره ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -5 اﯾﺠﺎد ﯾﮏ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮي و ﻧﻮآوري در ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻣﻮزشﻫﺎﯾﯽ در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﻤﮑﺎري و ﺗﯿﻢﺑﻨﺪي، رﺷﺪ ﺣﺮﻓﻪاي و ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي ﮐﺎرﮐﻨﺎن و اراﺋﻪ ﭘﺎداش و اﻧﮕﯿﺰهﺑﺨﺸﯽ
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -6 اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺸﺎوران و ﭘﯿﻤﺎﻧﮑﺎران ﻣﺠﺮب و داراي رﺗﺒﻪ در ﺣﻮزه ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و ﺗﺨﺼﺺ ICT ﺳﺎزﻣﺎن
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -7 ﺷﻔﺎﻓﯿﺖ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ اﻃﻼعرﺳﺎﻧﯽ و آﮔﺎهﺳﺎزي ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ذﯾﻨﻔﻌﺎن ﺑﯿﺮوﻧﯽ در ﺧﺼﻮص ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات،ﻧﺤﻮه ﺗﻌﺎﻣﻼت، ﻧﺤﻮه
اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت و اﯾﺠﺎد ﺳﺎزوﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮاي درﯾﺎﻓﺖ ﺑﺎزﺧﻮرد از ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ذﯾﻨﻔﻌﺎن ﺑﯿﺮوﻧﯽ
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -8 ﺗﺪوﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﮔﺎهﺳﺎزي و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ در ﺟﻬﺖ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﺎزﻣﺎن
ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﮐﺎرﺑﺮدي و ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ:
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -9 ﻣﮑﺎﻧﯿﺰه ﻧﻤﻮدن و ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺳﺎزي ﮐﻠﯿﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺷﺮﮐﺖ خطوط لوله و مخابرات نفت
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -10 ﺑﻬﺒﻮد و ﺑﻬﯿﻨﻪﺳﺎزي ﺳﯿﺴﺘﻤﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در راﺳﺘﺎي ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪﺳﺎزي اﻃﻼﻋﺎت و ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ، اﺳﺘﺎﻧﺪاردﺳﺎزي روشﻫﺎ و ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ، اﯾﺠﺎد
ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺑﺮي و اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﻨﺎوريﻫﺎي ﻧﻮﯾﻦ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ اﺷﯿﺎ
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -11 ﺑﻬﺒﻮد ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﻧﻮآوري ﺧﺪﻣﺎت و ﺳﺮوﯾﺲﻫﺎ و ﺗﻮزﯾﻊ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ و ﻋﺎدﻻﻧﻪ آﻧﻬﺎ در ﺳﻄﺢ ﮐﺸﻮر ﺑﺮاي ﺗﻤﺎﻣﯽ ذﯾﻨﻔﻌﺎن
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -12 ارﺗﻘﺎء ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻓﻨﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﭘﺮﺗﺎل ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﭘﻨﺠﺮه ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﺷﺮﮐﺖ و ارزﯾﺎﺑﯽ و ﭘﺎﯾﺶ ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺷﺮﮐﺖ
زﯾﺮﺳﺎﺧﺖ ﻓﻨﯽ:
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -13 اﯾﺠﺎد، ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﻧﮕﻬﺪاري ﺷﺒﮑﻪﻫﺎي اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ و ﻣﺮﮐﺰ داده
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -14 اﺗﺼﺎل ﺑﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻠﯽ اﻃﻼﻋﺎت و ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﮐﻠﯿﻪ وب ﺳﺮوﯾﺴﻬﺎي ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز در ﺑﺴﺘﺮ GSB و PGSB در راﺳﺘﺎي اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ
ﻧﻤﻮدن ﮐﻠﯿﻪ ﺗﻌﺎﻣﻼت و اﺳﺘﻌﻼﻣﺎت ﺑﯿﻦ دﺳﺘﮕﺎﻫﯽ
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -15 ارﺗﻘﺎء دﺳﺘﺮس ﭘﺬﯾﺮي ﭘﺮﺗﺎل ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺷﺮﮐﺖ)ﺑﯿﺶ از 99 درﺻﺪ(
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -16 ﺗﺪوﯾﻦ و ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﭼﺎرﭼﻮب و اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻣﻄﻠﻮب ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ، ﺗﺠﻬﯿﺰ، ﺗﺨﺼﯿﺺ و ارﺗﻘﺎء ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮﻫﺎ ﺑﺮاي ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮐﺎرﺑﺮي
و ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮي روشﻫﺎي ﺗﺨﺼﯿﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻧﻮﯾﻦ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ PC ﻫﺎ و ﺳﺨﺖ اﻓﺰارﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -17 راه اﻧﺪازي و اﺟﺮاي ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﺎﻣﻊ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ و ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ ﮐﺸﻮر
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -18 ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﻄﻠﻮب اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺪاوم ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﺣﯿﺎﺗﯽ ﺳﺎزﻣﺎن و آﻣﺎدﮔﯽ در ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺣﻮادث اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت
و رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل ﭘﺪاﻓﻨﺪ ﻏﯿﺮﻋﺎﻣﻞ در ﺣﻮزه ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -19 اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﯿﻨﻪ از ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﻮﻣﯽ ﮐﺸﻮر
اﺳﺘﺮاﺗﮋي -20 اﻋﻤﺎل ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎي ﺑﺮونﺳﭙﺎري ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ، ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺷﺒﮑﻪ، ﺳﺨﺖاﻓﺰار و ﻧﺮم اﻓﺰار و ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ