جمعه 02 اسفند 1398

رفع اشکال مراکز تلفن IP-Based شرکت های تابعه پالایش و پخش در منطقه اصفهان

ارسال به تلگرام
رفع اشکال مراکز تلفن IP-Based شرکت های تابعه پالایش و پخش در منطقه اصفهان

به همت کارشناسان معاونت مخابرات منطقه اصفهان انجام شد؛

رفع اشکال مراکز تلفن IP-Based شرکت های تابعه پالایش و پخش در منطقه اصفهان


به همت کارشناسان مخابرات شرکت و منطقه اصفهان، مراکز تلفن IP-Based منطقه شامل: مراکز تلفن پالایشگاه، ستاد پخش، انبار نفت شهید منتظری، مراکز انتقال نفت مارون و مرکز منطقه اصفهان رفع اشکال و راه اندازی مجدد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، وحید راجی خواه معاون مخابرات منطقه گفت: مرکز تلفن این منطقه که از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می گیرد شامل مجموعه ای از سرورها با افزونه های مناسب می باشند که این سرورها وظیفه مدیریت و برقراری تماس ها و همچنین ارتباط به سرور اصلی مرکز تلفن را بر عهده دارند.

وی در تشریح این عملیات افزود: در پی ایجاد اشکال همزمان در سرور اصلی مرکز تلفن شرکت پالایش نفت اصفهان و مرکز تلفن انبار نفت شهید محمد منتظری کلیه تماس های تلفنی در مراکز مذکور به سرور های پشتیبان منتقل و جهت جلوگیری از بروز وقفه و اختلالات آتی راه اندازی مجدد کل مرکز تلفن در دستور کار قرار گرفت.

راجی خواه بیان داشت: به دلیل پراکندگی مراکز تلفن فرعی در گستره جغرافیایی سه استان خوزستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان و به منظور کاهش مدت زمان قطعی از 3 شبانه روز به 2 ساعت، سناریوی راه اندازی موازی یک مرکز تلفن با تنظیمات و پیکر بندی مشابه مرکز فعلی به اجرا گذاشته شد.

وی گفت: در این راستا تعداد 21 عدد کارت ESU(سرور)، 4 عدد ساب رک مرکز تلفن MX-1 و دو دستگاه سوئیچ لایه 3 ارسالی از کارگاه مرکزی مخابرات نصب و تنظیمات قبلی بر روی تک تک این سرورها انجام گردید و پس از اطمینان از عملکرد صحیح آنها، کارت های مذکور به مراکز انتقال نفت مارون، پالایشگاه اصفهان، ستاد شرکت پخش اصفهان و انبار نفت جهت جایگزینی با کارت های ESU قبلی، ارسال گردید.

معاون مخابرات بیان داشت: عملیات تعویض کارت های ESU که مستلزم خاموشی مراکز تلفن در محل های مذکور بود، به طور همزمان توسط گروه های اعزامی از منطقه و در راس ساعتی معین انجام پذیرفت و بعد از گذشت 2 ساعت تمامی ارتباطات تلفنی مرکز منطقه و مراکز فرعی شامل خطوط آنالوگ، IP، ترانک های شهری، خطوط دورشوال و خطوط هات لاین نرمال در چرخه بهره برداری قرار گرفت.

راجی خواه افزود: این عملیات در مدت 3 شبانه روز کار مداوم توسط همکاران مدیریت مخابرات، معاونت مخابرات منطقه و همچنین حمایت و پشتیبانی کارگاه مرکزی مخابرات و واحدهای ترابری و امور اداری منطقه با هماهنگی و سرعت عمل قابل توجه و با کمترین اختلال در ارتباطات تلفنی به انجام رسید.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو به تفكيك مناطق در حال حاضر در دسترس نیست