پنجشنبه 28 شهریور 1398

نقش اثرگذار روابط عمومي در مديريت رسانه اي بحران

ارسال به تلگرام
نقش اثرگذار روابط عمومي در مديريت رسانه اي بحران

براي مديريت رسانه اي بحران، روابط عمومي ها بايد از نقش خود، مخاطرات و بحران ها كاملا آگاه باشند.

به گزارش روابط عمومي شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، دكتر اكبر نصرالهي استاد دانشگاه با بيان اين مطلب در دوره آموزشي "مديريت رسانه اي بحران با تاكيد بر نقش روابط عمومي ها در آرايش جديد رسانه اي"

گفت: هرجا كه بحران وجود دارد به ابزار مديريت آن يعني رسانه نيز نياز است.

وي كه در جمع روساي روابط عمومي ستاد و مناطق دوازدهگانه شركت سخن مي گفت، افزود: رسانه ها نقش دوگانه اي در بحران زايي و بحران زدايي، برجسته سازي و كوچك نمايي، اميدزايي و اميدزدايي و .... دارند.

نصرالهي روابط عمومي را رسانه اي در مقياس كوچك خواند و گفت: اگر در شرايط بحراني خبر و عكس به موقع منتشر نشود يعني روابط عمومي در بحران است.

اين مدرس دانشگاه رويكرد و جهت گيري روابط عمومي را در موارد بحراني در سه بخش سنتي، انفعالي و غيرانتقادي دسته بندي كرد و افزود:‌ برقراري پيوند ميان دست اندركاران و افكار عمومي و آموزش و فرهنگسازي مردم از مهمترين وظايف روابط عمومي در شرايط بحراني است.

وي تعريف بحران را نسبي دانست و با اشاره به تيغ دولبه رسانه به عنوان بحران زا يا بحران زدا گفت: رسانه ها هم بر بحران اثر مي گذارند و هم از بحران اثر مي پذيرند. روابط عمومي هم به همين شكل تاثير منحصر به فردي بر مخاطرات و جلوگيري از تبديل آنها به خطرات و بحران ها دارد و هم اينكه در مخاطرات و شرايط مختلف بحران از آنها تاثير مي گيرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو به تفكيك مناطق در حال حاضر در دسترس نیست